Lördag

Klockan ringer nio. Jag snoozar och går upp kvart över. Jag äter frukost och försöker att låta bli att väcka Nils. Tio i tio skyndar jag mig hemifrån. Tio till elva är jag på Bodybalance. Jag kommer hem, duschar, städar och drar upp Nils. André kommer hit till tolv och jag lagar pannkakor till honom och Nils. Vi äter och kollar sen på specialmaterial till Into the wild som jag såg på fredagen. Jag och Nils dricker kaffe. Vid halv två går jag och André upp på vinden.

Herrejises vilken nytta vi gjorde sen! Om två veckor åker jag och Nils upp till Mora för att hälsa på mamma (förstå; lämna alla hennes kartonger från vinden) och därför behövde jag städa ut vårt vindskontor. Jag och André bar ut alla 35 (?) kartongerna, skrivbord, köksbord, skrivbordsstol, tavlor, skidor, gardinstänger Å SÅ VIDARE för att jag sen skulle kunna sätta in sortera, märka och sätta in mina längst in, mammas böcker som skulle vara kvar sen och sist alla 17 kartongerna som ska rensas och fås upp till Mora. Kära hjärtanes. Men vi gjorde det. Tror inte det tog längre än tre timmar. Duktiga vi!

André och jag satt och kollade Top Model ett tag (shit vad överdrivna alla är alltså!) men sen var jag tvungen att duscha och göra mig i ordning. Halv sju kom Beril hit och vi gick till Maria. Där var Emelie, Matilda, Martina och sen kom också Malin, Sebbe och Grim. Vi åt middag och snackade skit, mycket trevligt. Jag drog redan innan elva när Beril gick för jag kände mig så seg.

Och idag är jag sjuk. Vaknade halv tre, helt tjock i huvudet och med världens huvudvärk. Sen kan jag inte andas genom den vänstra näsborren heller. Kul kul. Fått Nils härliga sjukdom. Så ikväll blir det till att dricka te med honung och sova tidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0